Pages

H2H Choc&Cakes menerima tempahan coklat, kek, kapkek, muffin dan pelbagai lagi untuk sebarang majlis.

Tempahan dibuka sekitar Sungai Petani, Kulim, Pinang Tunggal, Kepala Batas, Bedong.

Berminat, sila hubungi kami di...

Phone : 0195676761
Email : h2hcnc@gmail.com atau nmohdr@gmail.com

Jika anda memerlukan kanopi untuk majlis anda, sila lawati http://tuankhemah.blogspot.com

Mohd Hidayad bin Abdullah - 0164696936 / 0195490123
Haji Mohd Rejab bin Haji Ahmad - 0134312611

Email : tuankhemah@gmail.com

Search This Blog

Monday, November 23, 2009

Kek Karot versi MIL Nat

Hari sabtu lepas ibu buat kek karot untuk hari akad nikah MakNjang Khairiah. Saja la nk buat mkn2 lepas kenduri kan? Tapi x sangka la pulak...kek ibu yg comot tu jadi buah tangan untuk pihak pengantin lelaki...nampka gayanya... bukan rezeki pihak perempuan la nk rasa.

Ibu pun kempunan jugak nk tau apa rasanya...tu yg tambah kecut perut tu...

Ibu amik resepi ni dr Acik Nat. Resepi ni Acik Nat amik dr MIL dia. Heheheh...main pas pas la pulak kan?

Tapi dr resepi tu...ibu dpt rasakan mcm sedap ja...tetambah lagi...topping nya pakai krim cis...sbb tu la anak ibu bantai topping tu lepas ibu siap decorate kek (ye ke decorate???)...isk...isk...


See...see...ada percaya dak? Mandi pun belum...dah bantai krim cis ibu.
Kek yg bolem di letakkan topping

Isk...isk...sedap sgt ke anak?

Abes belemoih anak ibu

Sedap la inu...sedaaaaaaaaaaaaaaaaaappp

Colorful kan kek ibu?

Alamak kantoi...umah selerak...
Ibu taboq coklat cip sbb nk tutup comot2 yg ibu buat tu

Nk wat cemana...amatur...cenggini la

Dah masuk kotak....

Siap packing.
Nk resepi? Boleh... no problemo...
Bahan2nya :
  • 150g karot (parut)
  • 50g kismis kuning
  • 50g air nanas (pakai air nanas tin)
  • 150g nanas tin (ibu potong dadu)
  • 70g walnut (ibu panggang sikit)
  • 350g tepung gandum
  • 400g gula (ibu kurangkan jd 350g ja)
  • 6g baking powder
  • 10g soda bikarbonat
  • secubit garam
  • 240g telor (ibu pakai 4 bijik)
  • esen vanilla

Cara2nya :

  1. Camporkan semua bahan dan kacau rata.
  2. x payah susah2 pukul telor sambai kembang. Kacau rata saja semua bahan.
  3. Bakar dengan suhu 180 deg selama 45 minit.

Topping

Bahannya:

  • 125g cream cheese
  • 50g butter
  • 250g gula icing
  • 1/4 biji jus lemon
  • coklat cip utk tabur

Cara2nya:

  1. Pukul semua bahan kecuali coklat cip sampai kembang.
  2. Sapukan atas kek yg dah sejuk dan hias sesuka hati.








No comments:

Post a Comment

Google+ Followers

Followers