Pages

H2H Choc&Cakes menerima tempahan coklat, kek, kapkek, muffin dan pelbagai lagi untuk sebarang majlis.

Tempahan dibuka sekitar Sungai Petani, Kulim, Pinang Tunggal, Kepala Batas, Bedong.

Berminat, sila hubungi kami di...

Phone : 0195676761
Email : h2hcnc@gmail.com atau nmohdr@gmail.com

Jika anda memerlukan kanopi untuk majlis anda, sila lawati http://tuankhemah.blogspot.com

Mohd Hidayad bin Abdullah - 0164696936 / 0195490123
Haji Mohd Rejab bin Haji Ahmad - 0134312611

Email : tuankhemah@gmail.com

Search This Blog

Saturday, August 8, 2009

Kuih Bakar Bijan

Walaupun rupanya x secantik kuih bakar yang kak Ummi buat, saya tetap puas hati...sebabnya?
Sebabnya, ayah tanya order mana ni? Bila mak tanya awat? Ayah cakap sedap.

Ish...ish...ish...kembang kempis idung...hahahahha

Saya buat ni untuk makan2 semalam untuk hidangan orang kerja sempena kenduri hari ni, x ramai pon. Boy bawak balik kat makcik, hampeh toi...makcik x caya saya yg buat...ish...ish...

Kompom saya akan buat lagi...sebabnya? Sebabnya mudah sgt2 nk buat. Bhn2nya pulak x la susah sgt.

Thanks ya kak Ummi sbb jadi tempat rujuk saya. Saya CP ja ek...



Bahan2nya :

1 cawan gula
1 cawan jus pandan /air+pandan essence (saya letak air+1 sudu pandan essence)
2 cawan tepung
2 1/4 cawan santan (saya pakai santan segera ja)
2 sudu makan mentega
3 biji telor
1/2 sudu teh garam
pewarna hijau
bijan secukupnya

Cara2nya :

  1. campurkan kesemua bahan dan blend sehingga sebati.
  2. Masukkan 2 sudu teh minyak masak dalam loyang dan oleskan rata.
  3. Panaskan loyang dalam oven sebentar. Bila minyak telah panas, masukkan adunan tadi.
  4. Taburkan bijan dan bakar pada suhu 180 C sampai kuning / garing (saya bakar dengan suhu 200 C selama 1 jam).

Aida pun buat jugak...MIL dia siap cakap bole meniaga lagi...x dinafikan...mmg superb...hehehehe
Menurut kak ummi resepi ni dari MYR ( Joayee ).

No comments:

Post a Comment

Google+ Followers

Followers